شهید غلامرضا زنده بودی

وبسایت رسمی روستای قباکلکی

اینستاگرام وبسایت رسمی روستای قباکلکی(مارا فالوو کنید)
بیمه پاسارگاد نمایندگی زنده بودی تبلیغات در سایت ما

شهید غلامرضا زنده بودی

شهید غلامرضا زنده بودی
فرزند :علی
محل تولد :قباکلکی
محل دفن: گلزار شهدای بهشت صادق بوشهر

 

زندگی نامه شهید غلامرضا زنده بودی
شهید غلامرضا زنده بودی در سال 1349 در روستای قباکلکی در خانواده ای مذهبی و کم در آمد دیده به جهان گشود. یک ساله بود که پدرش بخاطر در آمد ناچیز با خانواده به بوشهر عزیمت نمودند و پس, از آن به شغل کارگری مشغول گردید.
در سن ٧سالگی دوران تحصیلی ابتدایی خود را در دبستان امام جعفر صادق و دوران راهنمایی را نیز در مدرسه 22بهمن بوشهر سپری نمود. ایشان در کودکی در کنار پدر پیرش نماز را فرا گرفته بود و آتش افروخته به خدا روز به روز در دلش پر فروغتر میگشت.
در سال 1359 که جنگی ناخواسته و نابرابر علیه انقلاب اسلامی ایران توسط روی بعثی عراق آغاز شد,  شهید در سن 16سالگی جهت پاسخگویی به ندای رهبر و مولایش حضرت امام خمينی (ره)  و کسب مهارتهای رزمی به پادگان آموزشی اعزام و سپس راهی جبهه های نور علیه ظلمت گردید.
در طول حیات 16ساله اش چهاربار به جبهه اعزام شد با وجود اینکه فعالیت چشم گیری در پایگاه مقاومت امام حسین (ع) و گروه مقاومت شهید رمضانی داشت اما قانع نبود و حضور در جبهه را همواره مقدم تر میدانست.
در اسفند سال 1366 بود که با کاروان عظیم سپاه محمد (ص)  عازم جبهه های نور علیه ظلمت گردید.
در آخر در مورخ 64/7/4 در منطقه جزیره مجنون پاتکی از نیروهای عراقی در حال انجام بود که به گردان اعلام کردند نیرو لازم هست,  22نفر از جمله شهید غلامرضا زنده بودی جهت جلوگیری از هجوم دشمن داوطلب شدند.
ساعت ٣شب به کمینگاه رفتند و تا ساعت ۶صبح مقاومت کردند.
همرزمان و دوستان شهید نقل میکردند که غلامرضا همواره فریاد میزد که بچه ها مقاومت کنید ما پیروزیم و با روحیه بالایی که داشت.  سه قایق حامل نیروهای بعثی را با آرپی جی منهدم کرد.  و سرانجام مورد اصابت تیر مستقیم دشمن قرار گرفت و شربت شهادت نوشید و در جوار حق ماوا گزید و پیکر پاکش 4سال در خاک عراق مظلومانه ماند. و پس, از چهارسال انتظار پیکر پاک مهاجر کوی حسین(ع) در مورخ 71/7/28 در کنار دیگر گلهای باغ حسینی به خاک سپرده شد.


رادیو قباکلکی

به اینستاگرام وبسایت رسمی روستای قباکلکی بپیوندید

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: